【Dark and Darker】Alpha#4 Playtest hotfix #4 で言及された”Skill Level”について

Dark and Darker(DaD)、公式告知から飛び出した謎の用語「Skill Level」について解説しています。
原文
Graysun — 今日 04:37
@everyone, Alpha #4 Playtest Hotfix – #4(中略)
Changes
- Fixed an issue where Victory Strike could not function properly.
- Second Wind’s skill level 7 -> 6
- Adrenaline Rush’s skill level 3 -> 6
- Meditation takes less time and spells charge slightly more than before.
- Increased campfire duration for all grades.
- Pavise installation conditions have been slightly changed.
- Adjusted spawn data for goblin caves.
- Increased the timer for goblin caves.
- Adjusted the geometry for goblin caves.
- The number of people entering the Goblin Cave has changed.
- The number of people entering the Forgotten Castle has been changed.
- Fixed an issue that caused the Ghost King to stop moving under certain conditions.
- Gathering Hall now have a minimum required level.
- Improved minor performance issues.
- Fixed some translation errors.
Thank you for enjoying Dark and Darker!
Dark and Darker 公式Discordのannouncementより
“Skill Level”とは
Skill Level = Camp Fireで休んだ時に回復するスキルの使用回数の量
Second Windはファイターのスキルのセカンドウィンド、Adrenaline Rushもファイターのスキルです。
ここでの疑問は、この”Skill Level”が何を意味するステータスなのかです。
ゲーム内ではこの数値について全く言及されておらず、「よくわからないけどスキルレベルが上がったり下がったりしている!」という意味不明な数値になっています。
公式DiscordでもこのSkill Levelについて質問が大量に飛び交っていました。
公式Discordでの解答によると、これは、「キャンプファイアで休息した時に回復するスキルの使用回数」とのことでした。
(ただし、回答者は開発でもモデレーターでも無かったただの憶測の可能性も有り)
個人的には他にskill levelが関与していそうな要素はスキルには無いので、この解答で納得しています。
セカンドウィンドは回復する?
2回ぐらいキャンプファイアで休むことで回復する。
知らない人のほうが多そうな豆知識ですが、クレリックの魔法の使用回数やウィザードの使用回数のように、セカンドウィンドもキャンプファイアで休むことで使用回数が回復します。
どれぐらいで使用回数が回復するかは、使用制限のあるスキルのアイコンの上にあるゲージで表されています。
(画像内赤丸)
ウィザードでの瞑想中、注意深く見つめていれば「お~」となるでしょう。
クレリックの回復魔法はキャンプファイアで休むことでかなりの回数が回復しますが、ファイターのセカンドウィンドは、2回休憩して1回回復する程度のゲージの重さになっており、今回の修正はそれがわずかに弱体化、もしくは強化されただけのようです。
コメント